75% українських МСБ фіксують зростання доходу після впровадження цифрових оплат - нове дослідження Visa

  • Цифрові платежі стрімко зростають: 58% опитаних малих і середніх підприємств в Україні почали приймати цифрові платежі протягом останніх двох років, що свідчить про швидку еволюцію ринку
  • Майбутні інвестиції: понад 80% МСБ, які приймають лише готівку, планують встановити POS-систему, а три чверті тих, хто вже відкрив для себе цифрові платежі, вважають, що завдяки ним зросли дохід та відвідуваність їхньої торгової точки

КИЇВ, 10 квітня 2025 року – Сьогодні Visa (NYSE: V), світовий лідер у сфері цифрових платежів, оголосила результати дослідження поточного стану інфраструктури цифрових платежів та їхніх переваг для малого бізнесу в Україні «Value of Acceptance».

Дослідження підкреслює, що більшість продавців і клієнтів віддають перевагу цифровим методам оплати над традиційними готівковими операціями. Останніми роками розширення мережі прийому платежів відбувається особливо стрімко: 58% опитаних малих і середніх підприємств почали приймати цифрові платежі лише за останні два роки.

Крім того, половина підприємств, які приймають цифрові платежі, розглядає їх як ключовий інструмент майбутнього зростання та розширення бізнесу. Цю думку поділяють і ті, хто поки не відкрив для себе безготівкові розрахунки: понад 80% МСБ, які приймають лише готівку, планують встановити POS-систему в майбутньому.

«Дослідження “Value of Acceptance” надає цінну інформацію про поточний стан цифрових платежів в Україні. Тенденція до неухильного зростання цифрових платежів відкриває захопливі можливості як для компаній та споживачів, так і для розвитку економіки в цілому, – зазначила віцепрезидентка, регіональна менеджерка Visa в Україні Тетяна Чорна. – У світі, що швидко змінюється, бізнесу важливо бути гнучким і впроваджувати інноваційні фінансові рішення. Visa прагне підтримувати українських підприємців у їхніх зусиллях адаптуватися до розвитку платіжного ландшафту. Ми пишаємося тим, що співпрацюємо з українськими МСБ, надаючи їм сучасні інструменти, ресурси та знання, необхідні для успіху в цифровій економіці».

Зростання цифрових платежів

Згідно з дослідженням, цифрові платежі, зокрема карткові, асоціюються у продавців з більшою ефективністю, допомагаючи мінімізувати помилки в оплаті, скоротити час очікування та зменшити черги. Це позитивне сприйняття підтверджується вибором найбажанішого способу оплати: 56% торговців і 53% клієнтів віддають перевагу картковим платежам. Зниження використання готівкових грошей серед клієнтів ще більше підкріплює тенденцію до переходу на цифрові розрахунки: 83% продавців, які приймають лише готівку, повідомляють, що втрачали продажі через те, що покупці не мали при собі готівки.

Переваги прийому цифрових платежів очевидні: три чверті продавців, які вже впровадили електронні оплати, відзначають збільшення доходів і відвідуваності. Понад половина вважає, що підключення POS-системи простим, а 85% МСБ, які поки що працюють лише з готівкою, планують придбати платіжний термінал протягом наступних двох років. Підвищення обізнаності про те, як легко почати приймати цифрові платежі, може ще більше прискорити цей перехід.

Хоча продавці мають побоювання щодо шахрайства за всіма платіжними каналами, вони частіше пов’язані саме з готівковими операціями. Важливо, що 41% продавців повідомляють про зменшення страхів стосовно карткових операцій після початку прийому цифрових платежів, що доводить безпечність та ефективність цифрових платіжних методів.

Майбутні наміри щодо технологій цифрових платежів

Дослідження показує сильну зацікавленість у цифрових платіжних технологіях серед українських МСБ, причому понад половина тих, хто вже приймає цифрові платежі, і три чверті тих, хто поки що працює лише з готівкою, висловили намір інвестувати в нові платіжні технології в майбутньому.

Торговці чекають від постачальників платіжних послуг ідей та рішень у таких сферах, як програми лояльності, поради та ресурси щодо підвищення безпеки платежів, а також більш ефективні та безпечні B2B-платежі.

Продавці приділяють особливу увагу безпеці, зручності та ефективності. Серед трьох найпопулярніших додаткових послуг, якими планують скористатися як ті, хто вже приймає цифрові платежі, так і ті, хто поки що їх не впровадив протягом наступного року, – рішення, які забезпечують миттєву обробку транзакцій, більшу зручність для клієнтів та посилений захист від шахрайства.

Присутність на платформах електронної комерції

Цифрові платежі активно використовуються в електронній комерції: 93% онлайн-продавців пропонують можливість оплати онлайн, причому 60% впровадили цифрові платежі за останні два роки. Крім того, 74% продавців приймають платежі через соціальні мережі, що свідчить про гнучкість та адаптивність українського малого бізнесу, який використовує різноманітні цифрові канали.

Visa – надійний партнер у розширенні прийому цифрових платежів

Visa має унікальні можливості, щоб підтримати перехід України до більш цифрової економіки. Як надійний порадник і партнер, компанія допомагає урядам, фінансовим установам, підприємствам і постачальникам платіжних технологій підвищити технологічну зрілість мережі прийому цифрових платежів.

В Україні Visa пропонує низку рішень, завдяки яким торговці можуть легко та економічно ефективно почати приймати цифрові платежі. Серед них – технологія Visa Tap to Phone, що перетворює смартфони на базі Android та iOS, оснащені NFC-чипом, на повноцінні платіжні термінали, усуваючи потребу у встановленні громіздкої POS-системи.

Також онлайн-продавці мають можливість підключитися до сервісу Visa Click to Pay, який здійснює революцію у сфері електронної комерції, усуваючи необхідність вручну вводити дані картки при покупці. Click to Pay допомагає зменшити кількість покинутих кошиків, підвищити конверсію та зміцнити довіру споживачів до шопінгу без додаткових операційних витрат.

Крім того, Visa пропонує платформу Visa Direct – єдину точку доступу, яка поєднує картку користувача й цілу мережу отримувачів платежів. Платформа підтримує грошові перекази між картками та рахунками, торговельні розрахунки та відшкодування коштів, а також функцію Visa Request to Pay, що дозволяє надіслати особі з вашого списку контактів запит на оплату, й стане незамінною для українських підприємців, які прагнуть розвиватися на міжнародних ринках.

Дослідження «Value of Acceptance» проводилося аналітичним центром 4SiGHT Research & Analytics у жовтні 2024 року в Україні методом онлайн-інтерв’ю, у яких взяли участь 302 респонденти. Вибірка включала власників і керівників магазинів, які приймають щоденні бізнес-рішення. Цільова група складалася з представників нанобізнесу, мікробізнесу і малого бізнесу.


Інформація про Visa

Visa (NYSE: V) — світовий лідер індустрії електронних платежів. Щороку Visa обробляє платіжні транзакції між споживачами, бізнесом, фінансовими та урядовими організаціями у понад 200 країнах. Наша місія — об'єднати світ за допомогою інноваційної, зручної, надійної та безпечної платіжної мережі, аби сприяти процвітанню споживачів, бізнесу та економіки. Ми переконані, що розширення доступу для всіх в економіці допомагає зростанню добробуту людей в усьому світі та стане основою для глобального руху грошей у майбутньому. Дізнайтеся більше на сайті visa.com.ua.